Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Ia - 25 oktober 2008 06:48

Denna dag var det sex stycken som kom med sina hundar, två hade lämnat återbud, så det visste jag, men så var det två som inte kom och dessa undrade jag naturligtvis, varför.  Vi jobbade i alla fall hårt denna dag och det var inte en enda minut som vi inte gjorde  något. Alla hundarna var så duktiga och bakom varje hund var en lika duktig förare. Nu på torsdag är det sista gången och jag hoppas att alla kan vara med denna dag. Vi kommer då att gå igenom alla moment som hundarna har fått lära sig och vi kommer även att ha en liten tävling där alla får visa upp sig med sin hund.

Jag kommer att betygsätta denna tävling och de moment som jag hoppas att alla ska klara av är: Linförighet (följa), inkallning, ligga kvar, hoppet, ni kommer även att få visa om er hund kan ställande och läggande och sist men inte minst apportering. Alla kommer denna dag att få diplom.

Sedan har jag med de som var här i torsdags pratat om att det skulle vara roligt om vi kunde träffas söndagen den 2:a november klockan 14.00 Vi träffas på vår apelplan men går vidare till en äng där alla hundar kan efter lite jobb få leka med varandra. Denna dag hoppas jag att alla även kan få sitta ned och fika och prata igenom hela kursen. Det är viktigt för mig att få veta hur ni har upplevt denna och vad du tycker att just din hund har gjort för framsteg.

Väl mött den 30:e oktober klockan 18.30

Ovido - Quiz & Flashcards